camera-coffee-composition-1509428

Our Services

Netprint Presale

We have experience and knowledge in this industry that few can match, and through our business developers and skilled system consultants you can also take part of that experience and knowledge.

Som samarbetspartner till Netprint tar ni del av våra Presale tjänster utan någon extra kostnad. Vår filosofi är att alla samarbetspartners är lika viktiga och finns där i alla lägen. 

I menyn till höger kan ni läsa ett axplock av de mervärden vi levererar till våra samarbetspartners.

We are happy to follow and meet end customers, where we are there as a sounding board to help both partner and customer understand the conditions and needs they have. 

We are very used to reading and interpreting procurements in our area. Feel free to get help from us as we can easily see what is "between the lines" and together come up with a strategically winning proposal. 

What are the customer's special challenges, e.g. cloud, security, mobility or label printer? 
We help you solve them regardless.

In an implementation project of a Pull Print solution, it is important to know if the cards to be used for authentication have several different RFID technologies. We test the cards and come up with suggestions on what the configuration might look like before a rollout.

Of course, the customer must be able to test the product they want to buy before they make a decision. Netprint helps throughout the project with everything from delimitations in the requirements to installing and configuring the solutions.

We want our partners to be self-sufficient, and therefore we see it as a good investment to help them get started when they bring in a new solution from our portfolio. We train you in what you need to get started.

Netprint Consulting

Installation

Installation on-premise, hybrid, eller i datacenter? Multiserver för redundans och lastbalansering? Vi har erfarenheten och utför installation enligt best-practice.

Server upgrade

Är det dags att uppgradera servern? Vi ser till att uppgradera och minimera nertid så att användarna knappt märker något.

Server move

Vi hjälper er igenom allt som man bör tänka på och genomför serverflytten oftast, om möjligt, utan produktionsstopp.

Solution architecture

Att hitta rätt lösning och sätta upp den efter kunds unika förutsättninga och behov är vår specialitet.

Troubleshooting

Om något inte fungerar finns vi där för att hjälpa till att reda ut vart felet finns och förhoppningsvis också åtgärda det omgående.

Training

Behöver ni mer kunskap om någon av våra produkter? Inga problem, vi erbjuder olika typer av utbildningar och kan även skräddarsy för ert behov.

Documentation

Documentation may sound trivial, but having accurate information on hand in case something should happen is important.

Guidance

En IT-miljö är aldrig statisk utan under ett ständigt utvecklande. Vi kan hjälpa er se till att er utskriftsplattform håller jämna steg med resten av er miljö.

End customer

If you are going to procure a new solution, you must contact us first. We can help you with a strategy, "best-practice" and to avoid the costly pitfalls.

Netprint Support

Support

We have a staffed help desk that we are very proud of. You can either contact our support through our support portal, e-mail or by phone.

Netprint Supportavtal

Skulle en kund behöva ytterligare support direkt från oss, kan vi teckna ett separat avtal direkt med dem.

General questions

Vi har en bred erfarenhet från nästan alla lösningar och skrivartillverkare på marknaden. Tveka inte på att ställa konstiga frågor till oss, för vi har förmodligen fått dem förut och har svaret.

Vi försöker alltid att arrangera olika typer av utbildningar för våra samarbetspartners och även slutkunder. Utbildningarna kan både vara säljutbildningar och tekniska utbildningar och utförs både hos partners, hos oss samt även hos våra leverantörer eller remote. Allt utefter behov och efterfrågan.