camera-coffee-composition-1509428

Våra tjänster

Netprint Presale

Vi har en erfarenhet och kunskap i den här branschen som få kan mäta sig med, och genom våra affärsutvecklare och duktiga systemkonsulter kan ni också ta del av den erfarenheten och kunskapen.

Alla som är en samarbetspartner till Netprint får ta del av våra Presale tjänster, utan någon extra kostnad. Vår filosofi är att alla samarbetspartners är lika mycket värda, oavsett om det är en affär på 2 st MFP:er med Pull Print, eller om det är en global affär med 4-5000 MFP:er. Vi finns där i alla lägen. 

I menyn till höger kan ni läsa ett axplock av de mervärde vi levererar till våra samarbetspartners runt om i landet. 

Vi följer gärna med och träffar slutkunder, där vi finns med som ett bollplank för att hjälpa både partner och kund att förstå förutsättningar och behov som de har. 

Vi är mycket vana vid att läsa och tolka upphandlingar inom vårt område. Ta gärna hjälp av oss då vi lätt kan se vad som står ”mellan raderna” och tillsammans ta fram ett strategiskt vinnande förslag 

Vad har kunden för speciella utmaningar t.ex. cloud, säkerhet, mobilitet eller etikettskrivare? 
Vi hjälper er att lösa dem oavsett.

I ett implementationsprojekt av en Pull Print lösning är det viktigt och veta om korten som ska användas för autentisering har flera olika RFID-tekniker. Vi testar korten och kommer med förslag på hur konfigurationen kan se ut inför en utrullning.

Självklart ska kunden kunna testa produkten som de vill köpa för de tar ett beslut. Netprint hjälper till genom hela projektet med allt från avgränsningar i kravställan till att installera och konfigurera lösningarna.

Vi vill att vara partner ska vara självgående, och därför ser vi det som en god investering att hjälpa dem igång när de tar in en ny lösning från vår portfölj. Vi utbildar er i det ni behöver för att komma igång.

Netprint Konsulting

Installation

Installation on-premise, hybrid,eller i datacenter? Multiserver för redundans och lastbalansering? Vi har erfarenheten och utför installation enligt best-practice

Serveruppgradering

Är det dags att uppgradera servern? Vi ser till att uppgradera och minimera nertid så att användarna knappt märker något

Serverflytt

Vi hjälper er igenom allt som man bör tänka på och genomför serverflytten oftast, om möjligt, utan produktionsstopp

Lösningsarkitektur

Att hitta rätt lösning, och sätta upp den efter kunds unika förutsättningar är vår specialitet.

Felsökning

Om något inte fungerar, finns vi där för att hjälpa till att reda ut vart felet finns, och förhoppningsvis också åtgärda det omgående.

Utbildning

Behöver ni mer kunskap om någon av våra produkter? Inga problem, vi har utbildningar hos oss, både i egen regi likväl som våra tillverkares.

Dokumentation

Dokumentation kan låta trivialt, men att ha korrekt information till hands om något skulle hända är viktigt.

Rådgivning

En IT-miljö är aldrig statisk, utan under ett ständigt utvecklande. Vi kan hjälpa er se till att utskriftsplattform håller jämna steg med resten av er miljö.

Netprint Support

Support

Vi har en bemannad helpdesk som vi är mycket stolta över. Ni kan antingen ta kontakt med vår support genom vår supportportal, e-post eller på telefon.

Netprint Helpdesk avtal

Skulle en kund behöva ytterligare support från oss, i form av kunna ställa rådgivande frågor direkt till oss, kan vi teckna ett avtal direkt med dem.

Allmäna frågor

Vi har en bred erfarenhet från nästan alla lösningar och skrivartillverkare på markanden. Tveka inte på att ställa konstiga frågor till oss, för vi har förmodligen fått dem förut.